Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všechno jednou končí, i sjezdovky. Držte si čepice, jedeme!

Nikdy jsem nebyla, nejsem a nebudu sportovní typ. Lyžařský výcvik na základní škole jsem ale absolvovala. Manžel na tom prý byl samozřejmě daleko lépe.  

Začalo sněžit a náš sportovně nadaný syn toho chtěl využít při večerním lyžování v Německu.

„Pojedeme na ten Hohenbogen taky,“  rozhodl manžel, předtím se ovšem ujistil, že na kopci je sníh a pod kopcem Skibar. „Můžeš oprášit dceřiny lyže. Vedle je takový mírný svah, přes den tam jezdí děti, večer tam nebude nikdo.“

„Myslíš?“  Na lyžích jsem nestála 30 let. „I když při soumraku se pár metrů sklouznout mohu,“ sedala jsem mu na vějičku.

Zatímco jsme se pokoušeli napasovat lyže i s lyžáky na moji nohu, syn netrpělivě vyrazil z  parkoviště.

„Asi s tím někdo od minule hejbal nebo co!“ funěl manžel. Chvátal, jakoby si nechtěl nechat ujít synovu exhibici, ale spíše ho znervózňoval zaplňující se Skibar.

„Nech to být, zkusím dojít aspoň k té hospodě.“  Ale ouha, i to byl kříž, boty se vyzouvaly při každém kroku. Manžel nedal, že když už jsme to obuli, sjedu aspoň ten dětský kopeček. Za světla baterky s kapesním nožíkem moje vázání rozebral a znovu utáhl.

Dala jsem se do pohybu a kradmo se přitom řídila radami babičky, jež vedle na paloučku učila lyžovat malou vnučku. Po chvíli se dostavily první úspěchy a já jsem soustředěně sjela mírný hupanec. Jako nepřekonatelný problém se však ukázalo zastavení. A to i přesto, že můj muž, který si liboval v roli trenéra i fan klubu zároveň, mě povzbuzoval a zasvěceně radil:  „Musíš plužit, plužit a zase plužit!“  Jeho zápal pro věc byl nakažlivý.

Osmělila jsem se, hodila lyže přes rameno a jala se stoupat  maličko výše.

Znenadání se rozvířil sníh a elegantně tu zabrzdil soused.

 „Co ty tady?“

„Zkouším si vzpomenout na základy lyžování.“

„Máš jedinečnou možnost. S dcerou máme permanentky na lanovku. Půjčím ti moji, ať to netaháš na ramenou, nasedneš s Hankou, vystoupíte v mezistanici a pomaloučku můžeš sjíždět.“

Vážně mi to připadalo jako hodně, hodně špatný nápad. Ale přemluvili mě. Dávat vědět mému muži je zbytečné, ve Skibaru mě vskutku nepostrádá.

Základy němčiny zvládám, ale ani těch nebylo potřeba. Obsluha vleku mne zcela bezpečně rozeznala od ostatních lyžařů. „To proto, že nemám helmu,“ utěšovala jsem se.

Srovnala jsem vlající lyže a zklidnila se natolik, že jsem se sousedovic Hankou společensky konverzovala. „Vystupujeme,“ prohodila najednou jen tak mezi řečí. „Ha, aha, a jak? Hilfe, Hilfe,“ zpanikařila jsem. Ochotné ruce bavorských svalovců se minuly s mojí neochotou opustit pojízdnou židli. „Jedeme nahoru, nic jiného nám nezbývá.“ „Ježkovy voči a co budu nahoře dělat?“ „Pokud se vám povede vystoupit, tak to budete muset sjet.“

„ A když nepovede?“

„Tak vás z té lanovky sundají násilím.“

Nechtěla jsem nic nechávat náhodě, a do rozevřené německé náruče jsem vypadla dobrovolně.

A pak se mi z té výšky zamotala hlava. Kolem mne svištěli štíhlí, barevní mimozemšťané. Děs a hrůza! Pot a panika! Překážela jsem už jen tím, že jsem stála, natož až se vydám na ten šíleně nakloněný terén. Ale, jak pravila Hanka, nemám na výběr.

Ježíši, to byl fofr. Plužila jsem jako o život. Zastavit se zkrátka a dobře nedalo. Po zadku jsem se řítila do propasti ještě rychleji než na lyžích. Osamocená v davu jsem křižovala sjezdovku od lesa k lesu, což mi připadalo jako nejpomalejší varianta. Vždy jsem přitom v dostatečném předstihu padala, abych obejmula nejbližší jehličnan, jedno čím. A zvednout a znova, a zvednout a znova. V zalehávání jsem se projevila jako nadmíru učenlivá, koneckonců i ve vstávání jsem se zdokonalovala rychle.

Mojí nadějí byl syn v oranžové kombinéze. Toužebně jsem ho vyhlížela. Fíííí, jede!  Podařilo se, narušila jsem jeho efektní slalom. Lekl se, až málem upadl, ale, jemu čest, zastavil. „Mami, co se tu ksakru pleteš?  Proboha, a proč ti ze zadku visí ty rampouchy? Ježíšmarjá, nemávej těma hůlkama před sebou." Opatrně se ohlédl přes rameno: „Víš, jak tu vypadáš?“

Bylo zbytečné říkat, že vím, a že je to to poslední, co mě v této chvíli zajímá. Proč se nepřiznat, můj syn se za mě prostě styděl. Naprosto mimo mísu mě nabádal, abych se přestala tvářit uštvaně a profesionálně se usmívala. Asi chtěl, abych působila jako dobře placený kašpar.  „Mami, ty nevíš, že carvingové lyže plužením nezabrzdíš?  „No to se hošánku sakra mýlíš, kdo jiný by to věděl lépe."

Svah tedy zdolám novátorsky, použiji indiánský běh aplikovaný na Eskymáky. Tři metry ve stoje, tři metry po řiti. Bláznivý nápad! Přestávala jsem věřit.

Ale všechno jednou konči, i sjezdovky. V dáli, pod horama, jsem zahlédla důvěrně známou postavu. Věřte, že ještě nikdy jsem svého muže neviděla raději. S nezřízeným jásotem, v povznesené náladě jsem volala, máchala rukama i hůlkama.

Odezva tam dole ale zdaleka neodpovídala mým představám. Můj manžel stál, se zájmem sledoval sjezdovku a rozvážně popíjel německé pivo. V naprostém vyčerpání, ale s pocitem dokonalého štěstí, jsem se mu skutálela přímo pod nohy. Nejen že upadl, ale dokonce se mu rozlilo i to pivo. Navíc poslední, protože zatímco já jsem v čirém zoufalství válela sudy ze zasněženého srázu, můj manžel ve Skibaru utratil všechna naše eura. „Když jsi v kopci vyjela zpoza té zatáčky, hned jsem tě poznal,“  lichotil, „tvůj styl je perfektní, ale jediná tam nahoře jsi neměla čepici.“

Autor: Sylva Heidlerová | neděle 14.2.2016 0:00 | karma článku: 23,03 | přečteno: 352x
  • Další články autora

Sylva Heidlerová

Nehanobme pomníky Covidem! Možná slyším trávu růst.

Oslavy osvobození 75. výročí konce druhé světové války proběhly v České republice bez jásotu, bez potlesku, s pietou. Doznívala vlna pandemie chřipky Covid-19. Bohužel někde se řečnilo i mlčky, a to slovy do kamene tesanými.

14.5.2020 v 17:56 | Karma: 27,64 | Přečteno: 708x | Diskuse| Společnost

Sylva Heidlerová

Tak trochu za čárou … první linie

Pohřby v době pandemie jsou vzácnou společenskou událostí. Bez ohledu na počet přítomných jsou povolené - s kondolencí, v rouškách, s odstupem. Smuteční síň je dezinfikovaná.

20.4.2020 v 19:45 | Karma: 26,25 | Přečteno: 801x | Diskuse| Společnost

Sylva Heidlerová

Bez vás to zvládneme!

Květná neděle, čtvrtý týden karantény. Nesmíme se navštěvovat. Nakupujeme jen to nezbytné, ven vycházíme v nejnutnějším případě, ne více než dva lidé v metrových odstupech. Jsme lidé disciplinovaní, vláda nás chválí.

5.4.2020 v 18:18 | Karma: 31,87 | Přečteno: 1365x | Diskuse| Společnost

Sylva Heidlerová

Jak jsem nakoupila, tak prodávám

Manžel si už léta libuje v obchodních centrech. Přesto že je samotář a introvert, a nebo možná právě proto. Tvrdí, že mu velký, anonymní prostor vyhovuje, od nikoho rady nepotřebuje, notabene ode mne.

29.8.2018 v 21:07 | Karma: 34,41 | Přečteno: 3812x | Diskuse| Společnost

Sylva Heidlerová

Úředníkova kariéra roste s počtem podřízených

Právě odjeli. Tři úřednici strávili v cizí kanceláři dva dny. Namátková kontrola z ministerstva „bez důvěry“. Žádná pochybení odhalena nebyla. Předpokládáte úlevu?

24.4.2018 v 20:32 | Karma: 33,85 | Přečteno: 1303x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2429x
Vzácná je ta šťastná doba, kdy je dovoleno myslet si, co chceš, a říkat, co si myslíš. Tacitus

Seznam rubrik